Fornøydhetsgaranti

Hva skjer hvis jeg ikke er fornøyd med bookingen min?

Vårt mål er at du skal være fornøyd. Hvis du eller kjæledyret ditt mot formodning ikke er fornøyde med bookingen, vil vi gjøre vårt ytterste for å gjøre opp for det.
Vi anbefaler at du først forteller dyrepasser om dine bekymringer eller din misnøye så fort som mulig, og at dere sammen prøver å komme til enighet om en eventuell kompensasjon. I de fleste tilfeller har vi erfart at hvis de to partene kan ha en ærlig samtale med hverandre, kan misforståelser enkelt bli oppklart og ting ordner seg.
Samtidig ber vi deg kontakte oss og gi oss beskjed om det som har skjedd - senest 48 timer etter bookingen er over slik at vi kan pause utbetalingen til dyrepasser. Jo raskere vi får beskjed, jo raskere kan vi hjelpe til.

"Jeg har forsøkt å diskutere situasjonen med min dyrepasser, men vi har ikke kommet til enighet."

Når Pawshake undersøker en situasjon eller klage, går vi inn som en nøytral tredjepart. Dette betyr at vi kommer til å be om mer informasjon og bevis for saken enten i form av bilder eller skriftlig dokumentasjon. Dette betyr selvsagt ikke at vi ikke tror deg, men det sikrer en rettferdig og upartisk behandling av alle parter involvert.
Under sakens behandling vil vi samarbeide med deg og dyrepasser for å komme fram til en enighet. Hvis ingen løsning eller enighet framkommer, vil vi ta en beslutning basert på bevis som er presentert.

For å være kvalifisert for vår Fornøydhetsgaranti:

Bookingen må være booket og betalt via Pawshakes nettside eller app.

Et første møte mellom begge parter ble gjennomført før bookingen startet (kun påkrevd hvis dette er din første bookingen med denne dyrepasseren)

Alle spesifikke detaljer om bookingen må ha blitt avtalt skriftlig (for eksempel ved å bruke våre kontraktsmaler). Du vil bli spurt om å vise denne skriftlige dokumentasjonen når du legger inn et krav.

Dyreeier og dyrepasser må først forsøke å finne en løsning seg i mellom via vårt meldingssystem (app eller nettside), eller via andre skriftlige medier. Hvis en enighet uteblir vil Pawshake bistå.

Dyreeier må kunne bevise hendelsen(e).

Hva garantien ikke dekker

Tjenester

  • Tjenester booket utenfor Pawshakes nettside eller app; kontant, Vipps osv.
  • Hendelser eller skader som skjer under det første møtet mellom partene. Vi dekker kun hendelser og skader som oppstår på de avtalte datoene skrevet i bookingen. Bookingen må være betalt av dyreeier og bekreftet av dyrepasser før bookingen starter for at vi skal bistå økonomisk.

Skader

  • Behandling av skader på dyrepassers egne kjæledyr som IKKE er forårsaket av et gjestekjæledyr i løpet av en Pawshake-booking.
  • Behandling for skader eller sykdom som er et resultat av brudd på lovmessig plikt eller brudd på Pawshakes Brukervilkår
    • For eksempel, hvis bånd ikke blir brukt i områder dette er påkrevd eller under båndtvang-perioden i Norge.
  • Skader hos katter som oppstår utenfor eiers tomt
    • For eksempel, bilulykker, slåsskamp med andre dyr, fall fra tre osv.

Behandlinger

  • Forhåndseksisterende medisinske diagnoser/tilstander eller høy alder hos kjæledyret som blir passet
    • Herunder luftveisinfeksjoner, urinveisinfeksjoner, blodsykdommer, oppkast, diaré eller andre mageproblemer.
  • Kostnader relatert til stress eller angst, samt selvpåførte sår etter kløe grunnet allergi
  • Tilstander som kan forebygges, som for eksempel flått, lus, ormer eller parasitter
  • Fysioterapi eller andre para-veterinære behandlinger, som massasje, akupunktur osv.
  • Sykdom eller skader forbeholdt visse raser
  • Behandling for skader eller ulykker grunnet naturkatastrofer eller liknende (lynnedslag, flom, heteslag osv.)
  • Langvarig behandling hos veterinær som strekker seg lenger enn 30 dager fra dagen skaden eller ulykken skjedde

Kjæledyr, dyrepasser og dyreeier

  • Skader på dyrepasseren, dyreeier eller relaterte parter (som familie, venner eller besøkende under passeperioden).
  • Skade på personlig eiendom til eier eller dyrepasser, som f.eks skade på personlige eiendeler, hjem, kjøretøy og/eller rengjøringskostnader som følge av en Pawshake-booking. Vi anbefaler at partene avtaler seg i mellom hvem som står økonomisk ansvarlig for slike skader FØR bookingen starter.
  • Avgifter eller utgifter som er en konsekvens av en kansellering eller endring i reise eller ferie grunnet en booking på Pawshake.
  • Reiseutgifter som oppstår før, under eller etter en Pawshake-booking
    • dette inkluderer, men er ikke begrenset til: Billetter for kollektiv transport, taxiutgifter eller drivstoff, reiseutgifter til og fra dyrlegen under en booking eller reiseutgifter grunnet videre medisinsk behandling av kjæledyret etter en booking.
  • Følelsesmessig stress på bakgrunn av en booking på Pawshake
  • Reduksjon i utstillingsverdi for kjæledyret som passes eller dyrepassers eget kjæledyr
  • Kostnader for dyreeier hvis dyrepasser kansellerer en booking innenfor sin egen kanselleringsperiode grunnet smittsomme sykdommer hos gjestedyret
    • for eksempel hvis kjæledyret som er booket har pådratt seg lus, lopper, kennelhoste el. likn. før bookingen starter

Hvem dekkes ikke?

  • Kjæledyr som er involvert i et tidligere angrep eller slåsskamp med et annet dyr eller menneske som krever medisinsk behandling før, under eller etter bookingen.
  • Besøkende kjæledyr er ikke dekket for skader eller sykdom som kan oppstå under en Pawshake-booking.
  • Dyrepassere som har et kriminelt rulleblad de siste 5 årene (ekskludert trafikkbrudd).
  • Dyrepassers egne kjæledyr

Ordforklaring

Rase-spesifikk tilstand/sykdom betyr tilstander eller sykdommer som er typisk i spesifikke raser.

Pawshake-kjæledyr betyr en dyreeiers kjæledyr som er lagt til en bekreftet booking som en del av bookingen. Hvert kjæledyr må ha sin egen registrerte kjæledyrsprofil.

En Pawshake-booking betyr at en booking har blitt betalt og booket av dyreeier og er bekreftet av dyrepasser gjennom Pawshakes plattform; app eller nettside.

Forhåndseksisterende tilstand betyr alle skader, tilstander eller sykdommer som kjæledyret har blitt behandlet for eller som har blitt notert i dyrets veterinær-journal før bookingen startet.

Forebyggende tilstander betyr tilstander som er mulig å forebygge eller forhindre med vaksiner eller generell behandling hos veterinær.

Tredjeperson betyr en person som ikke er dyrepasser, eller en person som er dyreeier, romkamerat, familiemedlem, kjæreste/samboer eller en annen som utfører dyreomsorg på vegne av dyrepasser.

Besøkende kjæledyr betyr kjæledyr som ikke er en del av den bekreftede bookingen. For eksempel: Kjæledyr til dyrepassers venner eller familie, eller andre dyr som dyrepasser tar hånd om utenfor Pawshake. Dyrepassers egne kjæledyr er ikke regnet som 'besøkende kjæledyr'.

Dyrepassers eget kjæledyr betyr kjæledyr som eies av dyrepasser.

Hvordan sender jeg inn et krav?

Vennligst videresend e-posten du sendte oss når du informerte oss om dette slik at vi har riktig informasjon knyttet til riktig sak, og legg ved følgende tilleggsinformasjon:

  • Bookingreferanse
  • Dato for deres første møte (hvis dette er din første booking med denne dyrepasseren, må det første møtet vært gjennomført FØR bookingen startet for at du skal ha rett på dekning)
  • Detaljer rundt situasjonen
  • Bilder av skriftlig forsøk på å komme til enighet med dyrepasser
  • Eventuelle tilleggsdokumenter (tekstmeldinger, skriftlige bestemmelser, bilder osv.)

Så fort all informasjon er mottatt, vil vi starte behandlingen. Vi forstår at slike situasjoner kan være svært stressende for alle involverte, så en rask behandlingstid er noe vi streber etter. Samtidig vil tiden dette tar påvirkes av samarbeidsvilligheten til de involverte.

Kontakt oss her

Du er viktig for oss

Er du usikker på noe eller har du noen bekymringer? Vårt kundeservice-team er her for deg! Vi behersker 5 ulike språk og er online alle hverdager og i helger ved behov.
Vårt team kan hjelpe deg på engelsk, fransk, nederlandsk, tysk og norsk.

Kontakt oss her

  1. Hjem
  2. »
  3. Pawshakes Kvalitetsløfte
  4. »
  5. Fornøydhetsgaranti