Betalingspolicy

Vår betalingspolicy - Du er dekket hos Pawshake

Bård

Dyreeier

Max

Sara

Dyrepasser
  1. 1Arranger gratis møt og hils
  2. 2Send inn en reservasjonsforespørsel via Pawshake
  3. 3Reservasjon bekreftet: penger innbetalt til sperret konto
  4. 4Dyrepasstjenesten utført: utbetaling
Hvordan betalinger fungerer Avbestillingspolicy Refusjonspolicy Ofte stilte spørsmål

Har du et problem eller klage du vil sende inn? Ikke nøl med å kontakte Pawshake-teamet.

Fornøyd eller pengene tilbake-garanti

Hvis du ikke er absovoffende fornøyd med opplevelsen din, tilbyr Pawshake dyreeiere Fornøyd eller pengene tilbake-garanti.

For å være kvalifisert må du selvfølgelig (i) ha avtalt møt og hils med dyrepasseren i forkant av bookingen, (ii) ha booket via Pawshake-nettsiden eller mobilappen og (iii) ha lagt igjen en dårlig omtale av dyrepasseren.

Kravet ditt må sendes inn innen 3 dager etter slutten på bookingperioden via kontakt oss-seksjonen..

Hvis du er misfornøyd med dyrepass og ønsker å klage inn forholdet til oss, kan refundering på opptil 5 dager av dyrepass gis.

ForsikringFree for all eligible bookings

Selv om sjansen er liten for at du vil oppleve noen problemer på Pawshake, forstår vi at kjæledyret ditt behøver beskyttelse mot uforutsette livshendelser. Med Pawshakes Beskyttelse er kjæledyret ditt dekket for alle tjenester booket gjennom nettsiden og mobilappen vår.

Siden din trygghet er ubetalelig, og for å takke deg for å være en del av vårt tillitsfulle samfunn, er vi stolte over å kunne tilby deg Pawshakes Beskyttelse helt gratis..

Og ja, også dyrepassere registrert hos Pawshake er dekket mot krav fra tredjeparter.

Pawshakes holder ryggen din fri med en gratis forsikring som dekker alle tjenester booket våre side eller mobilapp! Dette betyr at både dyreeieren og dyrepasseren vil dra fordel av denne ultimate tryggheten.

Hvordan betalinger fungerer

1. Arranger gratis møt og hils

Først anbefaler vi sterkt å organisere et møt og hils (altså å møtes fysisk) med din foretrukne dyrepasser i forkant av din reservasjon på nett. Møt og hils er kostnadsfritt og kan bookes gjennom nettsiden eller mobilappen vår.

2. Reservasjonsforespørsel: book dyrepassertjenesten og oppgi betalingsinformasjonen din

Fant du den perfekte dyrepasseren? Herlig.

Det neste trinnet er å bekrefte reservasjonen din på nett. Velg dyrepassertjenestene du ønsker, lengden på oppholdet, og inkluder alle spesielle behov kjæledyret ditt måtte ha.

Som en del av reservasjonen din må du også fylle inn betalingsinformasjonen din. Totalbeløpet for bookingen vil bli reservert på kontoen din, men ikke trukket. Dette ligner på reservasjoner gjort for et rom på et hotell: også her vil beløpet bli reservert på kredittkortet ditt for beløpet på bookingen.

Hos Pawshake aksepterer vi kredittkortene Visa, MasterCard og American Express, i tillegg til PayPal (ytterligere betalingsmetoder vil snart være tilgjengelig).

3. Reservasjon bekreftet av dyrepasseren: pengene dine oppbevares trygt på sperret konto

Dyrepasseren mottar så din reservasjonsforespørsel via e-post.

Dyrepassere svarer, i gjennomsnitt, innen 4 timer etter å ha mottatt en reservasjonsforespørsel. Han eller hun har opp til 24 timer på å svare.

Dyrepasseren kan gjøre en av følgende tre ting etter din reservasjonsforespørsel:

  • Bekrefte reservasjonen din: så snart dyrepasseren bekrefter reservasjonsforespørselen din, vil kredittkortet ditt bli belastet. Dette betyr at pengene for den bestilte dyrepasstjenesten vil bli oppbevart på sperret konto fram til tjenesten er utført.
  • Avvise reservasjonen din: hvis dyrepasseren avslår eller kansellerer forespørslene dine vil det ikke bli trukket noe beløp. Reservasjonen av beløpet på kredittkortet ditt vil automatisk utløpe etter 24 timer.
  • Ingen respons i løpet av 24 timer: lignende, hvis dyrepasseren ikke svarer innen 24 timer, vil ikke noe beløp bli trukket.

4. Dyrepasstjenesten er fullført: dyrepasseren får betalt

Så snart bookingen er ferdig vil Pawshake overføre beløpet for bookingen, minus bidraget til Pawshake (19 %) til dyrepasserens betalingskonto.

Som du kan se er betalingsprosessen hos Pawshake helautomatisk, så verken dyreeieren eller dyrepasseren behøver bekymre seg for pengene sine.

Avbestillingspolicy

Avbestilling av dyreeieren

Som dyreeier kan det alltid oppstå uforutsette omstendigheter eller årsaker til at du må avbestille en bekreftet reservasjon. Dette er såklart mulig. Men alle dyrepassere hos Pawshake definerer sin egen avbestillings- og refusjonspolicy for dyrepasstjenestene de tilbyr.

Dyrepasseren kan tilby en av følgende 2 kanselleringsmuligheter for bekreftede reservasjoner:

  • Fleksibel: Full refundering hvis dyreeier kansellerer innen kl 12:00 dagen før bookingen starter. 50% refundering hvis kansellert etter kl 12:00 dagen før bookingen starter.
  • Moderat: Full refundering hvis dyreeier kansellerer innen kl 12:00 7 dager før bookingen starter. 50% refundering hvis kansellert etter kl 12:00 7 dager før bookingen starter.

Hjemmebesøk, hundepass og huspass kan alle ha Fleksibel eller Moderat kanselleringspolicy. Sjekk alltid profilen til hver enkelt dyrepasser før du reserverer.

Hundelufting og Hundebarnehage har alltid Fleksibel kanselleringspolicy.

Hvis du ønsker å kansellere en booking som har blitt trukket fra din konto, vennligst ta kontakt med vårt Kundesenter slik at vi kan hjelpe deg med refunderingen.

Merk deg at det kan ta opp til 10 virkedager før pengene er tilbake på din konto.

Avbestilling av dyrepasseren

Når du utfører en reservasjon hos en dyrepasser blir ikke pengene trukket fra kontoen din før dyrepasseren bekrefter reservasjonsforespørselen din.

Midlene dine blir i stedet plassert på "vent". Dette betyr at pengene aldri forlater kontoen din, det ser bare slik ut, og er ikke tilgjengelig på saldoen din i tilfelle bookingen går som planlagt.

Derfor, når en dyrepasser ikke bekrefter, men i stedet kansellerer eller avslår din reservasjonsforespørsel, vil midlene dine automatisk dukke opp igjen på kontoen som om de aldri ble trukket.

Refusjonspolicy

Som dyreeier vil du bli refundert beløpet for bookingene dine ved følgende omstendigheter:

  • Dyrepasseren kansellerer eller avslår din reservasjonsforespørsel, eller svarer ikke på forespørselen din innen 24 timer: du vil ikke ble belastet;
  • Du kansellerer bookingen din etter bekreftelse fra dyrepasseren: du vil få helt eller delvis refundert beløpet fra bookingen din, avhengig av gjeldende kanselleringspolicy hos dyrepasseren (f. eks. fleksibel eller moderat kanselleringspolicy). Du kan sjekke kanselleringspolicyen til dyrepasseren din på hans eller hennes profilside;
  • • Hvis du, etter at dyrepasstjenesten er fullført, er misfornøyd med dyrepasseren din, kan du sende inn et krav til Pawshake relatert til vår Fornøyd eller pengene tilbake-garanti. Kravet ditt må sendes inn innen 3 dager etter slutten på bookingperioden via kontakt oss-seksjonen.

Ofte stilte spørsmål

Bård

Dyreeier

Betaler jeg før eller etter at kjæledyret mitt bor hos dyrepasseren?

Pawshake vil spørre deg om betalingsinformasjonen din når du fullfører din reservasjonsforespørselen på nettet. Men beløpet vil ikke bli trukket fra kontoen din og satt på en sperret konto før dyrepasseren bekrefter bookingen din. Dyrepasseren vil bli betalt først etter oppholdet til kjæledyret ditt, altså etter fullførelsen av dyrepasstjenesten.

Betaler jeg selv dyrepasseren eller vertsfamilien kontant?

Nei. Alle betalinger utføres via Pawshakes nettside. Det er enklere, og sikrere for begge parter. Dette lar deg også fokusere på å bygge opp et forhold mellom eier, kjæledyr og dyrepasser.

Er det bookinggebyrer hos Pawshake?

Nei, det er ingen ytterligere booking- eller kredittkortgebyrer hos Pawshake. Prisen du ser er prisen du betaler.

Hvilke betalingsmetoder aksepterer dere?

Pawshake aksepterer for øyeblikket Visa, MasterCard og PayPal.

En dyrepasser har kansellert min reservasjon, hvorfor har pengene blitt trukket fra kontoen min?

Når du utfører en reservasjon hos en dyrepasser blir ikke pengene trukket fra kontoen din før dyrepasseren bekrefter reservasjonsforespørselen din. Midlene dine blir i stedet plassert på "vent". Dette betyr at pengene aldri forlater kontoen din, det ser bare slik ut, og er ikke tilgjengelig på saldoen din i tilfelle bookingen går som planlagt. Derfor, når en dyrepasser kansellerer reservasjonsforespørselen din, vil midlene dine automatisk dukke opp igjen på kontoen som om de aldri ble trukket.

Hva er reservasjonen på kredittkortet mitt?

En reservasjon er en påkrevd reservasjon av et beløp på kredittkortet ditt som ikke bekreftes med mindre dyrepasseren bekrefter reservasjonsforespørselen din. Pawshake bruker denne autorisasjonen for å sikre at kredittkortet som benyttes er gyldig. Hvis dyrepasseren avslår reservasjonsforespørselen din, eller ikke svarer på forespørselen din innen 24 timer, blir reservasjonen på kortet kansellert.

Kan jeg se en reservasjon på kontoutskriften min?

En reservasjon kan dukke opp på kontoutskriften din som et orienterende notat. Hvis reservasjonsforespørselen din blir kansellert eller avslått, blir reservasjonen på kortet kansellert. Kanselleringen kan vises på kontoutskriften din i form av en tilbakebetaling. Vennligst merk at - avhengig av banken din - kan det ta opptil 7 virkedager før du ser tilbakebetalingen på kontoutskriften din.

Sara

Dyrepasser

Når betaler dyreeieren for tjenestene mine?

Når en dyreeier sender en reservasjonsforespørsel blir de bedt om å fylle ut betalingsinformasjonen sin. Betalingen belastes når du, dyrepasseren, bekrefter reservasjonen, og etterpå blir pengene satt på en sperret konto. Dette sikrer at du mottar full betaling når du tilbyr din dyrepasstjeneste.

Betalingsprosessen hos Pawshake er helautomatisk, slik at du kan fokusere på ditt forhold til kjæledyret og eieren.

Hvor mye koster det å være en dyrepasser?

Å være en dyrepasser og tilby tjenestene dine på Pawshake-nettsiden er gratis. Først når du får en booking vil du måtte betale et bidrag på 19 % til Pawshake. Dette bidraget lar oss effektivt styre fellesskapet, i tillegg til å tilby deg betalinger på nett, markedsføring og kundeservice.

Kan jeg akseptere penger direkte fra dyreeiere?

Nei. Alle betalinger må utføres via Pawshake-plattformen. Ved å bruke Pawshake-plattformen forplikter du deg til å utføre dine første og framtidige reservasjoner via Pawshake-nettsiden. Vi tjener kun penger når du gjør det. Betaling utenfor Pawshake vil resultere i umiddelbar utestengelse fra siden. Du finner mer informasjon om dette emnet i våre Generelle Vilkår.

Hva skjer hvis dyreeieren kansellerer en reservasjon?

Når du registrerer deg som dyrepasser kan du velge avbestillingspolicyen som passer best for deg; en fleksibel eller moderat avbestillingspolicy.

Så, hvis en booking blir kansellert av dyreeieren vil avbestillingspolicyen du valgte gjelde. Dette vil resultere i full, delvis eller ingen betaling, avhengig av avbestillingspolicyen du har valgt.

Når blir jeg som dyrepasser betalt?

Pawshake overfører automatisk beløpet, senest sju virkedager etter at dyrepasstjenesten er fullført. Pass på at du har oppgitt riktige betalingsdetaljer i profilen din.

Må jeg betale gebyrer for å motta midlene mine?

Nei, Pawshake betaler for alle overføringsgebyrer. Det er ingen skjulte gebyrer hos Pawshake.