Vanlige spørsmål for dyreeiere

Vanlige spørsmål for dyreeiere

Jeg har aldri tidligere overlatt mitt dyr til en dyrepasser. Passer Pawshake for meg?

Absolutt. Pawshake er et samfunn av oppriktige dyreelskere som ønsker andres kjæledyr velkommen med åpne armer. Det gir ditt kjæledyr muligheten til et opphold i et hjemmemiljø som er mye lettere å tilpasse seg enn en kennel. Ta en titt på profilene til dyrepasserne på vår side – verifisert av vårt team – og fortell oss hva du synes.

Kan jeg virkelig stole på en dyrepasser?

Pawshake er en plattform som skaper kontakt mellom dyreeiere og dyrepassere. Med dyrenes velvære i tankene, verifiserer vi dyrepassernes kontaktinformasjon på forskjellige måter, før de vises på siden. Du kan finne ut av hvordan de har blitt verifisert ved å se på deres profil. Deretter, etter oppholdet, kan eiere legge igjen en paw-sitiv omtale som beskriver deres opplevelse. På den måten kan du lære fra opplevelsene til andre eiere som deg.

Jeg ønsker å møte vertsfamilien før jeg tiltror dem mitt dyr. Er dette mulig?

Absolutt. Vi oppfordrer faktisk et møte mellom dyret og dyrepasseren på forhånd, for å sikre at alle kommer godt overens. Forsøk å møtes i et nøytralt miljø den første gangen – på den måten unngås konflikter om territorie! Du kan be om dette ved å klikke på «kontakt meg».

Er det mulig å finne en dyrepasser for kun én natt?

Absolutt. Fordelene ved denne siden er at vi er i stand til å tilby et stort utvalg "Pawshakers" med varierende fleksibilitet. Bare spør!

Hva vil mitt kjæledyr trenge i løpet av sitt opphold med vertsfamilien?

Våre passere vil ønske å gi ditt kjæledyr en hjem-hjemmefra-opplevelse, så vi oppfordrer deg til å gi dem alt som skal til for at de skal føle seg så hjemme og så komfortable som mulig.

Vi anbefaler også at du forsyner dyrepasseren med dyrets favorittleker og sitt vanlige utstyr for å forstyrre dets rutiner så lite som mulig.

Det er mulig – gjennom siden – å avtale med vertsfamilien om ting å ta med. Her er noen forslag:

  • Mat og snacks

  • Bånd/sele

  • Leker

  • Skåler til mat og drikke

  • Kurver og tepper

  • Hvis nødvendig, gamle klær med eierens lukt for trygghetsfølelse

For å gjøre prosedyren enklere, har vi forberedt en liste av instruksjoner som du kan gi til dyrepasseren eller vertsfamilien. Denne listen inkluderer instruksjoner med tanke på mat, ditt kjæledyrs favoritting, navnet og adressen til din veterinær, og kontaktnummere for nødstilfeller.

Finnes det dyrepassere på Pawshake som tilbyr spesialpleie?

Ja. Vi ber dyrepassere på Pawshake om å gi så nøye beskrivelser som mulig av det de har å tilby. Enkelte passere tilbyr ekstra tjenester slik som dressur eller skjønnhetspleie. Se gjennom listen av dyrepassere i ditt område for å finne den som passer best til ditt kjæledyrs behov.

Hva skjer hvis mitt dyr blir sykt eller skader seg under dyrepasserens tilsyn?

Nødstilfeller er sjeldne, men ikke utenkelige, så det er alltid best å være forberedt på dem. Hvis det oppstår et nødstilfelle, er det opp til dyrepasseren å avgjøre hva som er best: å gå til den nærmeste veterinæren, eller, hvis mulig, gå til dyrets egen veterinær. Vi anbefaler at eiere alltid forsyner kontaktinformasjonen til deres vanlige veterinær, og sørger for at dyret er forsikret, hvis mulig.

Er det mulig å endre eller kansellere en reservasjon?

Pawshake's dyrepassere tilbyr tre typer reservasjoner:

  • Fleksibel reservasjon: Full refusjon opp til 5 dager før reservasjonens startdato, og 50 % refusjon etter dette

  • Normal reservasjon: Full refusjon opp til 10 dager før reservasjonens startdato, og 50 % refusjon etter dette

  • Strikt reservasjon: Ingen refusjon

Hva hvis jeg ikke kan oppfylle avtalen som er gjort?

Vertsfamilier og dyrepassere definerer deres egne kanselleringsvilkår. For videre informasjon, se dyresitterens egen profil.

Betaler jeg før eller etter oppholdet?

Pawshake vil be om din betalingsinformasjon for å fullføre din reservasjon. Beløpet vil imidlertidig ikke trekkes fra din konto før dyrepasseren konfirmerer din reservasjon. Dyrepasseren vil betales ved slutten av oppholdet.

Betaler jeg dyrepasseren eller vertsfamilien selv?

Nei, alle betalinger skjer via Pawshake's nettside. Det gjør det enklere og sikrere for begge parter, samtidig som Pawshake vil dekke forsikring av dyret ditt gjennom hele passeperioden.

Er det ekstra reservasjonsgebyrer på Pawshake?

Nei, det er ingen ekstra gebyrer eller kredittkortsavgifter på Pawshake. Prisen du ser er prisen du betaler. 

Hvilke betalingsmetoder er akseptert?

Pawshake aksepterer Paypal, Visa, Mastercard og American Express.

En dyrepasser har kansellert min reservasjon. Hvorfor har penger blitt trukket fra min konto?

Når du reserverer en dyrepasser, vil ikke penger trekkes fra din konto før passeren konfirmerer reservasjonen. Pengene vil istedet gå til Reserve. Dette betyr at pengene ikke forlater din konto, men det vil se slik ut og de vil ikke være tilgjengelige på din konto. Hvis en sitter kansellerer en reservasjon, vil pengene automatisk vises igjen på din konto. 

Er der noe offisielle krav eller veiledning til hvordan man skal behandle kjæledyr i Norge?

Ja, vi bryr oss mye om dyrevelferd hos Pawshake. Vennligst gå til Mattilsynets offisielle nettsted for å finne mer informasjon.