Vanlige spørsmål for dyrepassere

Vanlige spørsmål for dyrepassere

Jeg er veldig motivert. Hvordan kan jeg passe dyr enda oftere?

Etter Pawshake's team validerer din profil, kan du begynne som dyrepasser.

Du kan vinne eieres tillit og øke antall reservasjoner ved å lage en komplett og inviterende profil på siden. Nedenfor er noen tips for å lage en tiltrekkende profil:

  • Gi en komplett beskrivelse av deg selv og ditt miljø

  • Last opp bilder av høy kvalitet, spesielt bilder av deg som håndterer dyr

  • Svar så raskt som mulig på spørsmål og forespørsler om reservasjoner

  • Gjør en god jobb og få posivite omtaler

  • Markedsfør din profil på sosiale nettverk slik som Facebook og Twitter, og be familie og venner om å sjekke ut din Pawshake-profil

  • Gjør en god jobb og få paw-sitiv tilbakemelding

Hvor mye koster det å være en dyrepasser?

Det er gratis å være dyrepasser og å tilby dine tjenester på Pawshake's nettside. Kun når du mottar en reservasjon, vil du betale en andel på 19 % til Pawshake. Denne andelen gjør oss i stand til å styre samfunnet på en effektiv og god måte, og forsyne deg med betalingsmetoder over nett, markedsføring og kundestøtte.

Kan jeg akseptere betaling direkte fra dyreeiere?

Nei. Alle betalinger må gjøres gjennom Pawshake's plattform. Ved å bruke denne plattformen forplikter du deg til å gjøre din første og videre reservasjoner gjennom Pawshake's nettside. Vi tjener kun penger når du gjør det. Avvik fra denne regelen vil medføre umiddelbar stenging av din profil. Du kan finne mer informasjon om dette emnet i våre generelle vilkår.

Når vil eieren betale for mine tjenester?

Når en dyreeier gjør en forespørsel om reservasjon, blir de bedt om å forsyne sin betalingsinformasjon. Betalingen trekkes fra når passeren konfirmerer reservasjonen, og pengene puttes i escrow. Dette sikrer at du vil motta din fulle betaling når du forsyner din tjeneste. Betalingsprosedyren på Pawshake er fullstendig automatisk, slik at du og dyreeieren kan fokusere på deres forhold.

Når blir jeg betalt som dyrepasser?

Pawshake vil automatisk overføre betalingsbeløpet, senest syv virkedager etter at tjenesten er utført. Sørg for at du har forsynt din betalingsinformasjon i profilen din.

Jeg elsker å passe dyr. Vil dette påvirke min skattestatus?

Vi er selv entreprenører, og oppmuntrer entreprenørskap. Vi håper at, ved hjelp av Pawshake, kan andre bli i stand til å gjøre deres hobby til en jobb. Hver skattesituasjon er forskjellig og avhenger av dine personlige omstendigheter. Vi anbefaler deg å diskutere din situasjon med en skatteekspert for å avgjøre hva som er best for deg å gjøre.

Hva gjør jeg i et nødstilfelle?

Først av alt bør du kontakte eieren for dyret du er ansvarlig for, og forklare situasjonen til ham eller henne. Hvis personen ikke kan kontaktes, se vår Nødsguide. Denne guiden beskriver hva du kan gjøre, personer å kontakte, og forsyner adresser til veterinærer. Du kan også kontakte Pawshake.

Jeg har ikke en PayPal-konto. Hva burde jeg gjøre?

PayPal-kontoer er gratis, og du trenger ikke ha et kredittkort for å åpne en. Mer en 100 millioner mennesker har PayPal-kontoer. Gå til www.paypal.com for å åpne en konto.

Kan jeg velge dyret som jeg vil passe?

Selvfølgelig. Fordelen med å være en del av Pawshake-samfunnet er at du har full frihet til å avgjøre hvilke dyr du vil ta ansvar for. Din kalender lar deg også vise og oppdatere din tilgjengelighet.

Kan jeg motta oppdateringer om hva som skjer med mitt kjæledyr?

Selvfølgelig! Hvis du er en dyreeier vet du hvor vanskelig det kan være å skilles fra sitt kjæledyr, selv om det er midlertidig. Derfor oppfordrer vi dyrepassere til å sende bildeoppdateringer til eierne med jevne mellomrom. Tekstmeldinger er også veldig populære. På den måten kan eierne ha ro i sinnet, se hvordan deres kjæledyr har det, og bli beroliget ved å se at dyret er i gode hender ! Alt dette er enkelt å gjøre i løpet av oppholdet, via Pawshake's nettside og app.

Hvordan avlår eller kansellerer jeg en reservasjon?

Det kan være svært vanskelig for en dyreeier når dyrepasseren kansellerer. På en plattform som Pawshake handler alt om tillit.

Derfor forbeholder vi oss retten til å slette dyrepassere som ikke er tillitsverdige. Hvis, som en dyrepasser, du virkelig ikke er i stand til å holde avtalen, må du gi varsel syv dager i forveien. Pawshake forbeholder seg retten til å verifisere dyrepasserens konto ved hver kansellering, for å se om det er grunnlag for å suspendere eller stenge kontoen.

Ved å legge vekt på tillitsverdighet, skaper vi et samfunn hvor alle dyreeiere og dyrepassere kan føle at de kan stole fullstendig på hverandre.

Hva trenger jeg for å stenge min Pawshake-konto?

Du kan stenge din konto ganske enkelt ved å kontakte oss. Hvis du ønsker å midlertidig suspendere kontoen, kan du rett og slett markere dette i din kalender.

Kan jeg tilby andre tjenester til dyr?

Pawshake tilbyr allerede muligheten til å markedsføre ekstra tjenester. I fremtiden vil eiere kunne reservere disse tjeneste direkte på siden.

Jeg ønsker å passe dyr, men har ikke muligheten til å tilby opphold. Hva burde jeg gjøre?

Ikke noe problem. Du kan alltid tilby å reise til dyreeieres hjem for å ta vare på deres dyr. I dette tilfellet vil din profil indikere at du tilbyr dyrepassertjenester uten å tilby opphold.

For å bevare siden så enkel som mulig, foreslår vi at du velger standardiserte tjenester: ett hjemmebesøk daglig, eller to besøk daglig, opphold i eierens hus, etc..

Jeg ønsker å ta imot dyr som dyrepasser, men ønsker ikke å reise til eieres hus. Hva burde jeg gjøre?

La være å velge muligheten for «hjemmebesøk» på din profil. På den måten vil dyreeiere se at deres dyr er velkomne hos deg, men at du ikke ønsker å reise til deres hjem.

Jeg har registrer meg som dyrepasser, men profilen min vises ikke på Pawshake's søkemotor. Hva burde jeg gjøre?

Det vil ta omtrent 30 minutter før din profil vises på søkemotoren. I løpet av denne perioden kan du fremdeles se din profil ved å klikke på kolonnen markert «oppsummering» i hjørnet øverst til venstre på din konto.

Hva er vilkårene for kansellering?

Pawshake's dyrepassere tilbyr tre typer reservasjoner:

  • Fleksibel reservasjon: Full refusjon opp til 5 dager før reservasjonens startdato, og 50 % refusjon etter dette

  • Normal reservasjon: Full refusjon opp til 10 dager før reservasjonens startdato, og 50 % refusjon etter dette

  • Strikt reservasjon: Ingen refusjon

Er der noe offisielle krav eller veiledning til hvordan man skal behandle kjæledyr i Norge?

Ja, vi bryr oss mye om dyrevelferd hos Pawshake. Vennligst gå til Mattilsynets offisielle nettsted for å finne mer informasjon.